Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej w grupie niebieskiej.
Marzec 2024
Tematy kompleksowe:
1. W kinie i w teatrze.
2. Przebudzenie po zimie.
3. W wiosennym ogrodzie.
4. Z kurnika do świątecznego koszyka.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
• nabywanie wiedzy na temat kina i teatru, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia, rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności odczytywania informacji w formie prostych obrazków, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, wdrażanie do właściwego zachowania się w instytucjach kultury;
• wzbogacanie zasobów słownictwa o nazwy lalek teatralnych i niektórych zawodów związanych z filmem i teatrem, kształtowanie umiejętności słuchania tekstu literackiego i tworzenia wypowiedzi, doskonalenie sprawności manualnych, rozwijanie logicznego myślenia i wyobraźni, stwarzanie okazji do pokonywania nieśmiałości i nabywania pewności siebie;
• zapoznanie z określeniem ubierać się na cebulkę, poszerzenie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną, kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody, rozwijanie sprawności ruchowej, poznawanie atrybutów wiosennej pogody, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie;
• poznawanie sposobu prowadzenia obserwacji przyrodniczych (w postaci kalendarza pogody), doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów, nabywanie umiejętności określania obserwowanych zjawisk atmosferycznych, rozwijanie umiejętności odczytywania i zapisywania informacji w formie prostych obrazków, utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia i pór roku oraz kolejności ich występowania, wdrażanie do systematyczności
• poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, poznanie nazw sprzętów ogrodniczych i ich zastosowań, kształtowanie nawyku dbania o porządek w swoim otoczeniu, wdrażanie do szacunku wobec przyrody i pracy ludzi
• utrwalenie wiedzy o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin, poszerzanie zasobu słownictwa o nazwy wiosennych kwiatów, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności elementów zbiorów, kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, usprawnianie aparatu mowy
• poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika), utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane;
• kształtowanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt;
• utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych.