IMG_3453
DSC_0005
DSC_0011
DSC_0021 - Kopia
DSC_0040 (2)
DSC_0044
DSC_0059 (2)
DSC_0071
DSC_0072
DSC_0176 (2)
DSC_0179
DSC_0180
DSC_0208
DSC_0315

ul. Puławska 97
02-595 Warszawa
Tel.: (22) 646 50 16
Tel./Fax: (22) 845 05 77
ps393@edu.um.warszawa.pl

Aktualności

Nowa strona
15 sierpnia 2018

W dniu dzisiejszym startuje nasza nowa strona internetowa zapraszamy do zapoznania się z jej treścią.

Linki

 

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

 

WRZESIEŃ 2018

GRUPA  ZIELONA

 

 

 

1. Witaj przedszkole, żegnajcie wakacje!

2. Pobawmy się razem.

3. Jestem sobie przedszkolaczek...

4. Warzywno- owocowy koszyk.

 

Realizacja:

 

  •  Wspomnienia z wakacji- wykonywanie prac plastycznych związanych z wakacjami, oglądanie ilustracji, czytanie krótkich opowiadań i wierszy, oglądanie pamiątek przywiezionych z wakacji ( muszle, bursztyn, kamyki itp.) zabawy sensoryczne z piaskiem, słuchanie szumu morza.

 

  • Wspólna zabawa w naszej grupie- zabawy integrujące grupę, współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie poprzez wspólna zabawę, ruch, pomaganie sobie nawzajem, zwracanie na siebie uwagi poprzez codzienne rytuały, wspólne układanie kodeksu przedszkolaka.

 

  •  Jaki ze mnie przedszkolaczek? – oglądanie siebie w lustrze, oglądanie starych zdjęć, na których widać, że dzieci były młodsze, wyszukiwanie różnic i podobieństw- kto jest chłopcem? kto jest  dziewczynką? kto ma długie włosy, kto krótkie?  Wyszukiwanie kolorów na ubraniach. Jak się dziś czuję? - trochę o emocjach, nauka rozpoznawania prostych uczuć (smutny, wesoły, zły itd.).

 

  •  Owoce i warzywa- zajęcia kulinarne z wykorzystaniem znanych warzyw i owoców, poznawanie nowych smaków, dotykanie, wąchanie, słuchanie krótkich opowiadań i wierszy popartych ilustracją.

 

  • Rozwijanie samodzielności dzieci - czynności samoobsługowe (zgodnie z możliwościami każdego dziecka), podczas swobodnej zabawy, zajęć edukacyjnych i muzycznych.

 

  • Co czuje? co widzę? co słyszę? – stymulacja zmysłów poprzez poznawanie świata dotykiem, węchem, smakiem, wzrokiem, słuchem oraz poprzez stymulację czucia głębokiego (zabawy dotykowe z wykorzystaniem różnych faktur, zagadki słuchowe, zajęcia kulinarne i degustacje, masaże i masażyki)

 

  • Słuchanie wierszy i opowiadań tematycznych i okolicznościowych – rozwijanie zainteresowania słowem i obrazem, wydłużanie czasu skupiania uwagi

 

  • Wspomaganie rozwoju mowy dzieci –  korzystanie z książek do komunikacji (symboli PCS, zdjęć), komunikatorów, zabawy dźwiękonaśladowcze, nauka stosowania gestów naturalnych i Makaton w codziennych sytuacjach

 

  • Spacery – dostrzeganie różnic zachodzących w przyrodzie, poszukiwanie oznak nadchodzących pór roku, zabawy i odpoczynek na świeżym powietrzu, nauka bezpiecznej i zgodnej zabawy na placu zabaw

 

  • Zajęcia muzyczno – ruchowe – kierowane improwizacje ruchowe polegające na naśladowaniu czynności i ruchów nauczyciela; nauka reagowania na zmienne tempo i dynamikę dźwięków; doskonalenie płynności ruchów.

 

  • Wykonywanie tematycznych prac plastycznych  i technicznych (samodzielnie lub z pomocą nauczyciela) korzystając z różnorodnych technik, faktur i materiałów.

 

  • Zabawy integracyjne, nauka zgodnej zabawy z innymi dziećmi, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy w grupie.

 

  • Wspieranie spontanicznej aktywności dzieci w trakcie zabaw swobodnych w sali.

 

 

Kontakt

Przedszkole Specjalne
nr 393 w Warszawie

ul. Puławska 97
02-595 Warszawa

tel.: (22) 646 50 16

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.