IMG_3453
DSC_0005
DSC_0021 - Kopia
DSC_0040 (2)
DSC_0044
DSC_0059 (2)
DSC_0072
DSC_0176 (2)
DSC_0179
DSC_0180
DSC_0208
DSC_0315

ul. Puławska 97
02-595 Warszawa
Tel.: (22) 646 50 16
Tel./Fax: (22) 845 05 77
ps393@edu.um.warszawa.pl

Aktualności

akcja" Rekord dla ...
14 listopada 2018

11 listopada 1918r. to bardzo ważna data w życiu każdego Polaka. W czwartek (8.11.2018r.) obchodziliśmy w naszym przedszkolu 100 ...

Nowa strona
15 sierpnia 2018

W dniu dzisiejszym startuje nasza nowa strona internetowa zapraszamy do zapoznania się z jej treścią.

Linki

 

Plan pracy

 

GRUPA ŻÓŁTA

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LISTOPAD.

1. Wieje i pada.

2. Zwierzęta szykują się do zimy.

3. Włożę płaszczyk i czapeczkę i pójdę na wycieczkę.

4. Moja muzyka.

 

  • Stwarzanie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom na podstawie (komunikacja AAC):

- bezpośrednich kontaktów z otaczającym środowiskiem,

- oglądanych obrazków i historyjek obrazkowych,

- słuchanie wierszy i opowiadań.

  • Wprowadzenie nowych symboli z zakresu komunikacji alternatywnej.
  • Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby – ćwiczenia w schemacie własnego ciała.
  • Zwrócenie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody i aktualnej pory roku.
  • Nauka pojęć : „ciepło”, „zimno”.
  • Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania instrumentów muzycznych; zabaw muzyczno - ruchowych, którym towarzyszą instrumenty, śpiew, taniec oraz  zabaw muzyczno – ruchowych, którym towarzyszy określona zabawa.
  • Bogacenie czynnego słownika dziecka w związku z poznawaniem otaczającego środowiska: poszerzanie zasobu pojęć ogólnych, używanie określeń charakteryzujących zmiany zachodzące w przyrodzie, w pogodzie.
  • Doskonalenie procesów spostrzegania, porównywania, analizowania i klasyfikowania elementów otaczającego środowiska i ilustracji.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły.
  • Poznanie cech charakterystycznych niektórych zwierząt.
  • Spacery po parku – obserwacja bezpośrednich zmian zachodzących w przyrodzie. Zbieranie materiału przyrodniczego.
  • Rozwijanie umiejętności określania pogody – nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących rożnym porom roku, określanie aktualnych stanów pogody.
  • Wyrażanie własnych doznań w formie prac plastycznych.
  • Nauka rozumienia struktury dnia i zdarzeń. Układanie planu dnia.
  • Posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem kolejności oraz nazywanie aktualnej pory roku.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi: 1-3.
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zgodnego funkcjonowania w grupie przedszkolnej.
  • Wdrażanie do współdziałania i współpracy w grupie poprzez zabawę oraz wspólne wykonywanie zadań.
  • Wyrabianie umiejętności i przyzwyczajanie do czynności samoobsługowych (w miarę możliwości dziecka – praca indywidualna i w grupie).
  • Rozwijanie inicjatywy własnej i chęci podejmowania zadań.

 

 

 

 

 

Kontakt

Przedszkole Specjalne
nr 393 w Warszawie

ul. Puławska 97
02-595 Warszawa

tel.: (22) 646 50 16

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.