Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie Niebieskiej
PAŹDZIERNIK 2024
1. Jabłka, śliwki i morele w sadzie jest owoców wiele...
2. Witaminy, hop do brzuszka i marchewka i pietruszka !
3. Las szumi jesiennie, już robi się sennie.
4. Deszczyk kapie, z chmurki spada i po drodze opowiada …
- Gromadzenie wiedzy na temat warzyw, owoców i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych.
- Poznawanie lasu i ich mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych).
- Doskonalenie procesów spostrzegania, porównywania, analizowania i klasyfikowana elementów otaczającego środowiska i ilustracji.
- Wprowadzenie nowych piktogramów i symboli z zakresu komunikacji alternatywnej.
- Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu).
- Budzenie zainteresowania przyrodą, zapoznanie z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w zależności od pory roku.
- Rozwijanie umiejętności określania pogody: nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących porze jesiennej, określanie aktualnych stanów pogody,dobieranie ubrania do aktualnej pogody .
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 1-3.
- Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej.
- Pogłębianie doświadczeń plastycznych z wykorzystaniem rożnych materiałów.
- Wyrabianie umiejętności i przyzwyczajenie do czynności samoobsługowych (w miarę możliwości dziecka – praca indywidualna i w grupie).
- Wdrażanie do współdziałania i współpracy w grupie poprzez zabawę oraz wspólne wykonywanie zadań
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zgodnego funkcjonowania w grupie.
- Doskonalenie sprawności manualnej.
- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Wyrażanie własnych doznań w formie prac plastycznych.
- Rozwijanie inicjatywy własnej i chęci podejmowania zadań.
- Włączanie dzieci do planowania własnej aktywności w czasie wolnym od zajęć.
- Wdrażanie do samodzielnego jedzenia i picia oraz kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole.