GRUPA NIEBIESKA
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LISTOPAD 2024.
1. MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
2. W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
3. PRZYGOTOWANIE DO ZIMY
4. NASZE CIAŁO.
1. Poznanie pojęć: mapa, Polska, poszerzanie słownika czynnego i biernego o pojęcia związane z Polską, rozwijanie wrażliwości.
2. Doskonalenie słuchu fonematycznego.
3. Poszerzenie wiedzy o wyglądzie miast, dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych, rozwijanie odpowiedzialności, poznanie niektórych liczebników porządkowych.
4. Odróżnianie krajobrazu miasta i wsi, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego.
5. Rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych.
6. Kształtowanie postaw ogólnie akceptowanych w odniesieniu do symboli narodowych.
7. Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli gestem, kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości.
8. Rozwijanie umiejętności przeliczania 1-4.
9. Poznanie rożnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, ćwiczenie orientacji przestrzennej, zabawa rożnymi brzmieniami, rozwijanie wrażliwości sensorycznej.
10. Poszerzenie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie chęci niesienia pomocy ptakom w czasie zimy.
11. Poznanie podstawowych wiadomości na temat niedźwiedzia i innych leśnych zwierząt.
12. Poznanie jeża i jego przygotowań do snu zimowego, utrwalanie wiadomości na temat wiewiórki.
13. Poznanie części ciała.
14. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
15. Zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała.
16. Poznanie nazw rożnych aktywności fizycznych.
17. Poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania.
18. Wprowadzenie nowych symboli z zakresu komunikacji alternatywnej.
19. Stwarzanie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom na podstawie (komunikacja AAC):
- bezpośrednich kontaktów z otaczającym środowiskiem,
- oglądanych obrazków i historyjek obrazkowych,
- słuchanie wierszy i opowiadań.
20. Bogacenie czynnego słownika dziecka w związku z poznawaniem otaczającego środowiska: poszerzanie zasobu pojęć ogólnych, używanie określeń charakteryzujących zmiany zachodzące w przyrodzie, w pogodzie.
21. Doskonalenie procesów spostrzegania, porównywania, analizowania i klasyfikowania elementów otaczającego środowiska i ilustracji.
22. Spacery po parku – obserwacja bezpośrednich zmian zachodzących w przyrodzie. Zbieranie materiału przyrodniczego.
23. Rozwijanie umiejętności określania pogody – nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących rożnym porom roku, określanie aktualnych stanów pogody.
24. Wyrażanie własnych doznań w formie prac plastycznych.
25. Nauka rozumienia struktury dnia i zdarzeń. Układanie planu dnia.
26. Posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem kolejności oraz nazywanie aktualnej pory roku.
27. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zgodnego funkcjonowania w grupie przedszkolnej.
28. Wdrażanie do współdziałania i współpracy w grupie poprzez zabawę oraz wspólne wykonywanie zadań.
29. Wyrabianie umiejętności i przyzwyczajanie do czynności samoobsługowych (w miarę możliwości dziecka – praca indywidualna i w grupie).
30. Rozwijanie inicjatywy własnej i chęci podejmowania zadań.