Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
GRUPA Różowa
LISTOPAD
1. Mała i duża ojczyzna
2. W świecie wyobraźni
3. Przygotowanie do zimy
4. Nasze ciało
• Poznanie niektórych pojęć związanych z tematem ojczyzny, wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcia związane z Polską, rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem, rozwijanie wrażliwości.
• Poszerzenie wiedzy o cechach charakterystycznych miasta, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie analizy sylabowej, prowadzenie eksperymentów, uwrażliwienie na bezpieczeństwo swoje i innych, rozwijanie odpowiedzialności.
• Nabywanie wiedzy na temat cech charakterystycznych krajobrazu miasta i wsi, poznanie rożnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie poczucia samodzielności i odpowiedzialności .
• Rozpoznawanie i nazywanie symboli narodowych, kształtowanie postaw ogólnie akceptowanych w odniesieniu do symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, pobudzanie zmysłu dotyku poprzez różnicowanie faktur, doskonalenie umiejętności współpracy.
• Zapoznanie z pojęciem ,,wyobraźnia”, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli gestem, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości.
• Poznanie pojęcia marzenie, rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności zadawania pytań i logicznego myślenia, ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
• Poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę.
• Zdobycie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy wiewiórki i niedźwiedzia.
• Poszerzenie wiedzy na temat ptaków, kształtowanie umiejętności określenia położenia obiektów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości, zachęcanie do dokładnego wykonywania zadań.
• Poznanie zwyczajów jeża i jego przygotowań do snu zimowego, utrwalanie wiadomości na temat wiewiórki i niedźwiedzia, doskonalenie sprawności manualnej, pobudzenie zmysłów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wdrażanie do zgodnego działania z innymi.
• Poznanie i utrwalanie nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza, poznanie zmysłu dotyku, rozwijanie motoryki małej, poznanie dotyku jako narzędzia badania właściwości przedmiotów, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała, poznanie nazw rożnych aktywności fizycznych.
• Poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poznanie zawodu stomatologa, poznanie produktów zdrowych dla zębów, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania.
• Poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania, nabywanie umiejętności wielozmysłowego poznania różnych artykułów, zachęcanie do odkrywania nowych smaków.
• Stwarzanie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom (komunikacja AAC), wprowadzenie nowych symboli z zakresu komunikacji alternatywnej.
• Spacery po parku – obserwacja bezpośrednich zmian zachodzących w przyrodzie, zbieranie materiału przyrodniczego, nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku, rozwijanie umiejętności określania stanów pogody.
• Wyrażanie własnych doznań w formie prac plastycznych.
• Nauka rozumienia struktury dnia i zdarzeń, układanie planu dnia, posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem kolejności oraz nazywanie aktualnej pory roku.