PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
MARZEC
GRUPA ŻÓŁTA
- W marcu jak w garncu
- Zwiastuny wiosny
- Przyloty ptaków
- Wiosna- nowa pora roku
- Obserwowanie marcowej pogody podczas spacerów
- Przekazywanie dzieciom informacji na temat zmienności pogody w marcu
- Określanie aktualnej pogody, wybieranie na symbolach odpowiednich zjawisk atmosferycznych
- Pada deszcz, pada śnieg, świeci słońce czy jest pochmurno
- Wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających aktualną pogodę
- Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie występującymi w okresie przedwiośnia
- Budzenie zainteresowania przyrodą i obserwacjami pogody
- Odgłosy wiosny- uwrażliwianie na dźwięki występujące w przyrodzie- kapanie wody, szum wiatru, pojawiający się śpiew ptaków
- Szukamy oznak wiosny- listków, bazi, przebiśniegów, krokusów
- Poszerzanie wiadomości dotyczących ptaków- poznanie wyglądu bociana i jaskółki
- Gromadzenie wiedzy na temat ptaków wiosną- zakładanie gniazd, wylęganie się piskląt
- Pożegnanie Pani Zimy
- Ozdabianie sukni Pani Wiosny
- Ćwiczenia doskonalące sprawność manualną i koordynację wzrokowo- ruchową
- Wspólne słuchanie muzyki, rymowanek, bajek i wierszyków
- Utrwalamy schemat ciała
- Ćwiczymy percepcję wzrokową z wykorzystaniem obrazków
- Kształtowanie i utrwalanie pojęć związanych z tematem (sytuacje naturalne/ zdjęcia/ ilustracje/ przedmioty)- wskazywanie, nazywanie, poznanie wielozmysłowe
- Dopasowywanie desygnatów do zdjęć i ilustracji
- Aranżowanie sytuacji komunikacyjnych (komunikacja werbalna oraz alternatywna)